loading...
خوره طنز ـ طنزوسرگرمی
.::♥تبلیغات♥::.


آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 91 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

1.سفارشی کردن اسکرین‌سیورهای پیش‌فرض ویندوز 7

 

اسکرین‌سیور ویندوز 7, ترفندهای ویندوز, سیستم‌عامل ویندوز

مطمئناً شما نیز مانند اکثر کاربران سیستم‌عامل ویندوز، از محافظ صفحه و یا همان اسکرین‌سیورهای پیش‌فرض ویندوز استفاده می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید اسکرین‌سیورهای پیش‌فرض ویندوز قابل ویرایش و یا تغییر نیستند و نهایتاً به وسیله‌ی ابزارهای جانبی می‌توان تغییراتی در آن‌ها اعمال کرد. اما در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه به وسیله‌ی رجیستری ویندوز، تغییرات جالبی در این اسکرین‌سیورها اعمال کرده و آن‌ها را از یکنواختی در بیاورید!

 

برای این کار:
دکمه‌های Win+R را فشرده و در کادر Run عبارت regedit را تایپ نمایید. سپس با فشردن دکمه‌ی Enter وارد محیط رجیستری شوید.

 

سفارشی کردن اسکرین‌سیور Bubbles

در ویرایشگر رجیستری ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Screensavers\Bubbles

1- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را MaterialGlass گذاشته و مقدار آن را 0 و یا 1 قرار دهید.
با این کار حباب‌های شیشه‌ای تغییر رنگ پیدا کرده و از حالت شیشه‌ای خارج می‌شوند.


2- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Radius بگذارید.
با این کار خواهیم دید که اندازه‌‌ی حباب‌ها بسیار کوچک‌تر می‌شود؛ در صورت تمایل می‌توانید مقدار این متغیر را عددی بین 1090000000 و 1130000000 وارد کنید تا سرعت و تعداد حباب‌های کوچک را بیشتر نمایید.


3- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را ShowBubbles گذاشته و مقدار آن را 0 قرار دهید. با این کار، پس‌زمینه ویندوز نمایش داده نخواهد شد و تنها حباب‌ها را مشاهده می‌کنید.


4- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را ShowShadows گذاشته و مقدار آن را 0 قرار دهید. با این کار، سایه‌ی پشت حباب‌ها برداشته خواهد شد.


5- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را SphereDensity بگذارید. با این کار تمامی حباب‌ها به یک حباب تبدیل می‌شوند. برای تغییر سرعت و حالت چرخش، مقدار متغیر را عددی بین 1000000000 و 2100000000 قرار دهید.


6- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را TurbulenceNumOctaves گذاشته و مقدار آن را 255 قرار دهید. با این کار، سرعت تغییر رنگ یافتن حباب‌ها افزایش خواهد یافت.

 

سفارشی کردن اسکرین‌سیور Ribbons

در ویرایشگر رجیستری ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Screensavers\Ribbons

 

1- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Blur بگذارید. با این کار، روبان‌ها محو و تیره شده و تغییر مسیر می‌دهند.


2- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Numribbons گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1 و 100 قرار دهید. با این کار تعداد روبان‌ها افزایش خواهد یافت.


3- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را RibbonWidth گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1000000000 و 1080000000 قرار دهید. با این کار، پهنا و ضخامت روبان‌ها تغییر پیدا می‌کند.

سفارشی کردن اسکرین‌سیور Mystify
در ویرایشگر رجیستری ابتدا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Screensavers\Mystify

1- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را Blur بگذارید. با این کار، خطوط محو و تیره شده و تغییر شکل می‌دهند.


2- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را LineWidth گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1000000000 و 1080000000 قرار دهید. یا این کار، پهنای خطوط افزایش پیدا خواهد کرد.


3- در پنل سمت راست راست‌کلیک کرده و از منوی New گزینه‌ی DWORD (32-Bit) Values را انتخاب کنید. نام این متغیر را NumLines گذاشته و مقدار آن را عددی بین 1 و 100 قرار دهید. با این کار، تعداد و فشردگی خطوط افزایش پیدا می‌کند.

 

برای حذف تغییرات اعمال شده کافی‌ است در ویرایشگر رجیستری، بر روی متغیر مربوطه راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Delete را انتخاب نمایید.

2.نصب اندروید روی رایانه‌های شخصی

نصب اندروید روی کامپیوتر, اندروید, تبلت‌

نصب اندروید روی رایانه‌های شخصی

اندروید برای بسیاری از کاربران نامی آشناست. این سیستم‌عامل ابتدا روی برخی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها ارائه شد و اکنون باتوجه به محبوبیت بسیاری که میان کاربران کسب کرده بخش عمده‌ای از بازار سیستم‌های‌عامل‌ تلفن همراه و تبلت را به خود اختصاص داده است.

 

این محبوبیت گوگل را راضی نکرده و شرکت را برآن داشته است تا رایانه‌هایی مجهز به این سیستم‌عامل طراحی کند.

 

آیا شما از اندروید استفاده کرده‌اید؟ دوست دارید بازی‌ها و نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل را اجرا کنید، اما تلفن همراه یا تبلتی را که اندرویدی باشد در اختیار ندارید؟ نظرتان درباره نصب اندروید روی رایانه شخصی در کنار سیستم‌های‌عامل‌ این رایانه‌ها مانند ویندوز، لینوکس و مک چیست؟

 

مطمئنا بسیاری از کاربران، رایانه‌های شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز در اختیار دارند و مطلب این هفته ما نیز به این دسته از کاربران اختصاص دارد. با ماه همراه شوید تا روش نصب جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید (نسخه 3/4) را روی رایانه‌های شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز به‌صورت مجازی به شما آموزش دهیم.

 

گام اول: دانلود برنامه‌های لازم
ابتدا ‌باید نرم‌افزاری برای اجرای سیستم‌عامل مجازی روی سیستم‌عامل فعلی رایانه خود دانلود کنید. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار رایگان VirtualBox را با مراجعه به لینک زیر برای این کار دانلود کنید:

https:‌/‌‌/‌www.virtualbox.org/‌wiki‌/Downloads

 

توجه:باتوجه به سیستم‌عامل فعلی رایانه خود یکی از نسخه‌های مناسب ویندوز، لینوکس، مک یا سولاریس را دانلود کنید. در ادامه ‌باید نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید قابل نصب روی رایانه شخصی را نیز دانلود کنید. برای دانلود فایل‌ ایمیج این سیستم‌عامل می‌توانید پس از مراجعه به لینک زیر، فایل android-x86-4.3-20130725.iso را دانلود کنید:

https:‌/‌‌/‌code.google.com‌/‌p‌/‌android‌-x86‌/ downloads‌/‌list

 

توجه: چنانچه به‌دلیل تحریم کشور ایران توسط گوگل، قادر به دانلود این فایل نبودید، می‌توانید با مراجعه به لینک زیر نسبت به دانلود آن اقدام کنید:

http:‌/‌‌/‌operaservers.com‌/‌jamejam‌/
android-x86-4.3-20130725.iso

گام دوم: نصب و پیکربندی رایانه مجازی
در این مرحله برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای سیستم‌عامل فعلی رایانه قصد داریم یک رایانه مجازی با کمک نرم‌افزار VirtualBox ایجاد کنیم. برای انجام این کار ابتدا نرم‌افزار فوق را نصب کرده و پس از اجرای آن، طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

1ـ از نوار ابزار بالا ـ سمت چپ، روی آیکون آبی رنگ New کلیک کرده و در پنجره به نمایش درآمده یک نام برای رایانه مجازی خود تایپ کنید.

 

2ـ از فهرست کشویی موجود در قسمت Type، گزینهLinux را انتخاب سپس از فهرست کشویی مقابل عبارت Version نیز 6/2 Linux را گزینش کنید.

 

3ـ با کلیک روی گزینهNext وارد مرحله اختصاص حافظه رم خواهید شد. توجه داشته باشید سیستم‌عامل اندروید با حداقل رم 256 مگابایت قابل نصب است، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از مقدار 512 و بالاتر است. پس از اختصاص مقدار حافظه رم موردنظر، با کلیک روی Next مراحل را ادامه دهید.

 

4ـ در این مرحله ‌باید یک هارد‌دیسک مجازی برای رایانه جدید خود ایجاد کنید. گزینهCreate a virtual hard drive now را انتخاب کرده و پس از کلیک روی گزینه Create، ادامه مراحل را با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض و کلیک روی گزینه Next دنبال کنید.

 

5 ـ حالا ‌باید رایانه مجازی شما در ستون سمت چپ نرم‌افزار قابل مشاهده باشد. روی آن کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

6 ـ از صفحه تنظیمات، به بخش Storage مراجعه کرده و پس از آن روی عبارت Empty در زیر گزینه Controller: IDE کلیک کنید.

 

7ـ در ادامه از سمت راست روی آیکون سی‌دی که مقابل عبارت CD‌/‌DVD Drive مشاهده می‌شود، کلیک کرده و از فهرست کشویی گزینه Choose a virtual CD‌/‌DVD disk file را انتخاب کنید.


8 ـ مسیر فایل ایمیج دانلود شده در گام اول را وارد کرده و آن را در این بخش فراخوانی کنید.

 

9ـ پس از اتمام تنظیمات مربوط به بخش Storage ‌باید گزینهAudio را از ستون سمت چپ انتخاب کنید و Audio Controller را روی ICH AC97 قرار دهید.

 

10ـ در پایان روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

گام سوم: نصب اندروید روی رایانه مجازی
اکنون که رایانه مجازی شما راه‌اندازی شده است می‌توانید اندروید 3/4 را روی آن نصب کنید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

 

1ـ رایانه مجازی خود را روشن کنید. روشن کردن رایانه نیز با انتخاب نام آن از فهرست سمت چپ و کلیک روی گزینه Start از منوی بالای نرم‌افزار امکان‌پذیر است.

 

2ـ رایانه مجازی به‌طور خودکار با استفاده از فایل ایمیج سیستم‌عامل اندروید بوت می‌شود و گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این مرحله باید با استفاده از کلیدهای کنترلی (بالا ـ پایین ـ چپ و راست) روی گزینه Installation رفته سپس کلید Enter را برای انتخاب آن فشار دهید.

 

3ـ پس از چند لحظه صفحه نصب اندروید برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. اولین مرحله نصب مربوط به انتخاب پارتیشن روی هارد‌دیسک است. باتوجه به این‌که هارددیسک رایانه مجازی شما پارتیشن‌بندی نشده است ‌باید با استفاده از کلیدهای کنترلی Create‌/‌Modify partitions را انتخاب کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

4ـ در صفحه جدید با استفاده از کلیدهای کنترلی به سمت چپ یا راست حرکت کرده و گزینه New را انتخاب کنید. در ادامه گزینهPrimary را انتخاب کرده و با فشردن مجدد کلید اینتر، کل حجم هارد‌دیسک مجازی را به پارتیشن جدیدی که ایجاد می‌کنید، اختصاص دهید.

 

5 ـ پس از ایجاد پارتیشن جدید، نام sda1 به فهرست پارتیشن‌ها اضافه خواهد شد. در این مرحله ‌باید گزینهBootable را انتخاب کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا در مقابل نام پارتیشن و در ستون Flags عبارت Boot نوشته شود.

 

6 ـ در پایان با استفاده از کلیدهای کنترلی روی گزینهWrite قرار گرفته و اینتر را فشار دهید. در ادامه نیز عبارت Yes را تایپ کرده و کلید اینتر را مجدد فشار دهید.


7ـ حالا هارد‌دیسک رایانه مجازی شما پارتیشن‌بندی شده است و می‌توانید با انتخاب گزینه Quit از صفحه پارتیشن‌بندی خارج شوید.

 

8 ـ پس از خروج از صفحه پارتیشن‌بندی به صفحه اول ـ یعنی همان انتخاب پارتیشن ـ هدایت خواهید شد. در این صفحه گزینه‌ای با عنوان sda1 linux را می‌بینید. آن را انتخاب کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

 

9ـ فایل سیستم ext3 را انتخاب کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

 

10- پیغام‌های به‌نمایش درآمده روی صفحه را با انتخاب گزینه Yes یکی پس از دیگری ادامه دهید تا پنجره پایان مراحل نصب با عبارت Run Android-x86 برای شما به‌نمایش درآید.

 

11ـ گزینهRun Android-x86 را انتخاب کرده و پس از فشردن کلید اینتر منتظر بمانید تا رایانه مجازی شما با سیستم‌عامل اندروید راه‌اندازی شود.

 

گام چهارم: پیکربندی اندروید
اکنون سیستم‌عامل اندروید روی رایانه مجازی شما نصب و اجرا شده است. در این مرحله همچون زمانی که شما تلفن همراه یا تبلت اندرویدی را برای اولین بار روشن می‌کنید باید تنظیمات اولیه سیستم‌عامل را معین کنید.

 

تنظیمات زبان، حساب کاربری گوگل، تاریخ و ساعت، برخی از این تنظیمات است. نکته قابل توجه این است که اندروید مجازی شما بخوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید هنگام انتخاب زبان‌ها، زبان فارسی را برای دستگاه خود برگزینید.

 

توجه: همان‌طور که می‌دانید سیستم‌عامل اندروید برای استفاده توسط دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی طراحی شده است. برای استفاده بهتر از این سیستم‌عامل توسط ماوس رایانه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در نرم‌افزار Virtual Machine به منوی Machine مراجعه کرده و گزینه Disable Mouse Integration را انتخاب کنید.

 

با انجام این کار هنگامی که ماوس خود را از صفحه رایانه مجازی بیرون بکشید به‌طور خودکار از اندروید خارج نخواهید شد و فقط زمانی عملیات خروج ماوس از اندروید و ورود آن به رایانه اصلی شما صورت می‌گیرد که کلید کنترل سمت راست صفحه کلید را فشار دهید. (ورود مجدد ماوس به پنجره رایانه مجازی نیز با کلیک روی آن امکان‌پذیر است.)

 

نکته مهم: چنانچه یک‌بار رایانه مجازی اندرویدی خود را خاموش و مجدد آن را روشن کنید، صفحه بوت مربوط به نصب اندروید برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. برای جلوگیری از نمایش مجدد این صفحه ‌باید مراحل 5 تا 7 از گام دوم را طی کرده و از فهرست کشویی گزینه Remove disk from virtual drive را انتخاب کنید.

 

مشکلات احتمالی
اندروید قابل نصب روی رایانه‌های شخصی همچنان دارای اشکالات احتمالی بسیاری است! برخی از این اشکالات به عملکرد برنامه‌ها مرتبط است و برخی دیگر نیز به ‌سازگار نبودن آنها با اندازه صفحه‌نمایش.

 

به‌عنوان مثال نرم‌افزار وایبر (Viber) در این روش نصب قابل استفاده نیست و برخی از بازی‌هایی نیز که با صفحه‌نمایش‌های غیراستاندارد (اندازه‌های استاندارد مربوط به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها است) سازگاری ندارند ممکن است در اجرا با مشکلاتی مواجه شود. در بررسی‌های صورت گرفته توسط کلیک، نرم‌افزار بازار و بسیاری از برنامه‌های موجود در آن براحتی روی اندروید مجازی نصب و اجرا شد و همچنین وبگردی با آن نیز بدون هیچ مشکلی صورت پذیرفت.

3.رفع مشکل عدم نمایش نوار LANGUAGE در تسک‌بار

 

نمایش نوار Language, تسک‌بار, محیط ویندوز

یکی از مشکلات شایعی که در محیط ویندوز ممکن است برای کاربران پیش بیاید ناپدید شدن ناگهانی نوار انتخاب زبان (Language Bar) در نوار تسک‌بار ویندوز است. به طوری که حتی با وجود فعال بودن گزینه‌ی مربوطه در کنترل پنل ویندوز، همچنان نوار انتخاب زبان نمایش داده نمی‌شود. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، در این ترفند نحوه‌ی رفع این مشکل را برای شما بازگو می‌کنیم.

پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید که نمایش Language Bar در Taskbar فعال شده است.

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را زده و در Run عبارت Control Panel را وارد نمایید تا وارد محیط Control Panel ویندوز شوید. سپس Region and Language را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی باز شده به تب Keyboards and Languages بروید. سپس بر روی دکمه‌ی Change keyboards کلیک کنید. در پنجره‌ی جدید به تب Language Bar بروید. اکنون اطمینان پیدا کنید که گزینه‌ی Docked in the taskbar انتخاب شده باشد. در صورتی که این چنین نیست، این گزینه را فعال نموده و پنجره‌های باز را OK کنید.

 

اما در صورتی که این گزینه در Control Panel فعال است، اما همچنان خبری از نوار انتخاب زبان در تسک‌بار نیست، بدین صورت اقدام کنید:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید تا پنجره‌ی Run باز شود.
عبارت regedit را وارد کنید و Enter را بزنید تا پنجره‌ی Registry Editor گشوده شود.

 

اکنون به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

 

حال در سمت راست پنجره و در فضای خالی آن راست‌کلیک کنید و از منوی New گزینه‌ی String Value را انتخاب نمایید.
نام این رشته را CTFMon قرار دهید.
بر روی این رشته دوبار کلیک کنید و مقدار Value Data را به شکل زیر وارد کنید:

“ctfmon”=”CTFMON.EXE”

در پایان سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.
خواهید دید که با راه‌اندازی مجدد ویندوز، نوار Language مجدد در Taskbar پدیدار شده است.

 

همچنین در صورتی که می‌خواهید بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد ویندوز و در همان لحظه نوار زبان را بازیابی کنید:
ابتدا کلیدهای Win+R را بزنید تا Run باز شود.
سپس عبارت CTFMON.EXE را وارد کرده و Enter بزنید.

4.لذت استفاده از ویندوز 7

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

در این مقاله قصد داریم شما را با نکات و امکانات دیگری که در این نسخه ویندوز قرار دارد، آشنا کنیم تا بتوانید سریع‌تر، راحت‌تر و بهتر از ویندوز 7 لذت ببرید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

پیش‌نمایش فایل‌ها
در موارد زیادی نیازمند مشاهده قسمتی از هر فایل برای دسترسی به فایل موردنظرتان خواهید بود. پشتیبانی از قابلیت ارائه پیش‌نمایش در ویندوز 7 به شما کمک می‌کند هنگامی که قصد دارید در میان چند فایل یک فایل را پیدا کنید، بدون نیاز به باز کردن تمام فایل‌ها، پیش‌نمایشی از آنها را مشاهده و به این ترتیب خیلی سریع فایل موردنظرتان را پیدا کنید.

 

دوست دارید پیش‌نمایش فایل‌های Word PDF و تصاویر ذخیره شده روی رایانه را بدون نیاز به اجرای نرم‌افزارهای آنها مشاهده کنید؟
ـ در پنجره اکسپلورر در ویندوز 7 به پوشه موردنظر مراجعه کرده و کلیدهای Alt + P را از روی صفحه‌کلید فشار دهید. با انجام این کار پنجره پیش‌نمایش برای شما به‌نمایش درخواهد آمد و می‌توانید پس از انتخاب هریک از فایل‌های موردنظرتان، پیش‌نمایشی از محتوای آنها را در این پنجره مشاهده کنید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

واضح‌ترین متن‌ها
کاربران بسیاری وجود دارند که قادر نیستند متون به‌نمایش درآمده در ویندوز را براحتی بخوانند. اغلب این کاربران از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند و برخی از آنها نیز به‌دلیل مشکلات بینایی نمی‌توانند براحتی و بدون آن‌که به چشمان خود فشار بیاورند، متون به‌نمایش درآمده را مشاهده کنند. آیا می‌دانید در ویندوز 7 برای این مشکل راه حل خوبی طراحی شده است؟ قابلیت ClearType در ویندوز 7 به شما این امکان را می‌دهد تا متون به‌نمایش درآمده در ویندوز را با بالاترین وضوح و در بهترین حالت مشاهده کنید.

 

ـ برای بهره‌مندی از این قابلیت باید به روش زیر عمل کنید:
ابتدا به منوی استارت بروید و در کادر جستجو عبارت cleartype را تایپ کنید.

 

در این مرحله نتیجه‌ای با عنوان Adjust ClearType text برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. روی آن کلیک کرده و منتظر بمانید ابزار ClearType Text Tuner باز شود.

 

حال باید پس از انتخاب چک‌مارک کنار عبارت Turn On Clear Type روی Next کلیک کرده و در ادامه پس از انتخاب هریک از متونی که واضح‌تر می‌توانید آن را ببینید، با کلیک روی Next مراحل بهبود وضوح متن را به پایان برسانید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

یادداشت‌های چسبی!
یاد‌داشت کردن موضوعات مختلف روی کاغذ و چسباندن آنها به در یخچال، فریزر و حتی کناره‌های نمایشگر رایانه از جمله کارهایی است که در بسیاری از منازل و شرکت‌ها انجام می‌شود. این یاد‌داشت‌ها که اغلب روی کاغذ‌های پشت چسب‌دار رنگی نوشته می‌شود، کمک خوبی به حافظه‌های فراموش‌کار و پرمشغله امروزی هستند.

 

شاید تا پیش از انتشار ویندوز 7 استفاده از این کاغذهای پشت چسب‌دار مشکلی نداشت، اما اگر رایانه شما به ویندوز7 مجهز است و هنوز هم این کار را می‌کنید، بهتر است همین حالا کل کاغذهای چسبانده شده به در و دیوار را جدا کرده و از Sticky Notes در ویندوز 7 کمک بگیرید. Sticky Notes ابزاری با روش کار بسیار ساده در ویندوز 7 است که شما را قادر می‌سازد تا کاغذهای رنگی را همان‌طور که به رایانه و در یخچال می‌چسبانید، به مکان‌های مختلفی روی دسکتاپ رایانه بچسبانید!

 

شما می‌توانید متن‌های خود را با هر حجمی که باشد در این کاغذها یاد‌داشت کنید و آنها را به هر رنگی درآورید. اگر شما از یک رایانه لمسی استفاده می‌کنید یا رایانه شما مجهز به قلم نوری است نیز می‌توانید با استفاده از هریک از آنها به نوشتن یاد‌داشت در این کاغذها بپردازید.

 

ـ برای ایجاد یک کاغذ یاد‌داشت جدید ‌باید پس از کلیک روی منوی استارت و تایپ عبارت Sticky Notes در کادر جستجو، روی نتیجه یافت شده به همین عنوان کلیک کنید.

 

پس از طی مرحله فوق، یک کاغذ یا‌دداشت رنگی روی دسکتاپ شما اضافه می‌شود که می‌توانید متن موردنظرتان را در آن تایپ کنید.

 

شما می‌توانید روی علامت + که در سمت چپ ـ بالای کاغذ یاد‌داشت فعلی مشاهده می‌شود، کلیک کنید تا یک کاغذ یاد‌داشت جدید برای شما ایجاد شود. با کلیک روی آیکون x که در سمت راست ـ بالا مشاهده می‌شود نیز می‌توانید یاد‌داشت فعلی را حذف کنید.

 

تغییر رنگ کاغذ پس از کلیک راست روی آن امکان‌پذیر است و در صورتی که بخواهید اندازه قلم را در این کاغذها افزایش یا کاهش دهید، ‌باید پس از انتخاب متن موردنظر از کلیدهای ترکیبی » + Ctrl + Shift و « + Ctrl + Shift کمک بگیرید.

 

ویندوز 7, پنجره اکسپلورر, امکانات ویندوز 7

 

نقاش‌باشی
از قدیم نرم‌افزار نقاشی (Paint) در نسخه‌های مختلف ویندوز وجود داشته و باتوجه به برخورداری این نرم‌افزار از ابزارها و امکانات بسیار ابتدایی، بیشتر برای سرگرم کودکان کاربرد داشته و کاربران مبتدی نیز به استفاده از آن تمایلی نشان نمی‌دادند. این ضعفی اساسی است که مایکروسافت آن را شناسایی کرده و برای برطرف شدن آن نسخه جدیدی از نرم‌افزار Paint را با امکانات فراوان در ویندوز 7 قرار داده است. آیا نرم‌افزار Paint در ویندوز7 را اجرا کرده‌اید؟

 

انتخاب تصاویر، تغییر اندازه و چرخش تصاویر، رنگ‌آمیزی با استفاده از سطل رنگ و قلم‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت، امکان بهره‌مندی از اشکال هندسی و غیرهندسی و بسیاری از امکانات دیگر از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

 

ـ برای دسترسی به نرم‌افزار Paint باید پس از کلیک روی منوی استارت به منوی All Programs بروید و در نهایت پس از انتخاب Accessories، روی نرم‌افزار Paint کلیک کنید.

 

جستجوی سریع و آسان
قابلیت جستجو در ویندوز اکس‌پی و پیش از آن، شاید فقط یک‌بار توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت، چرا که بسیاری از کاربران نتیجه مطلوبی را از آن دریافت نمی‌کردند و به همین دلیل ابزار جستجو در ویندوز را قابلیتی غیرمفید و بیهوده عنوان می‌کردند.

 

اکنون با انتشار نسخه‌های جدیدتر ویندوز بخصوص ویندوز 7 این قابلیت بیش از پیش بهبود یافته و به شما این اطمینان را می‌دهیم با چندبار جستجو در آن به استفاده از آن معتاد خواهید شد! شما می‌توانید با استفاده از ابزار جستجو در ویندوز 7 براحتی کل برنامه‌های موردنظرتان را اجرا کنید و به جستجوی اطلاعات ذخیره شده در هارد‌دیسک نیز بپردازید.

 

چنانچه دقت کرده باشید در بسیاری از مطالب این صفحه نیز برای دسترسی به بخش‌های مختلف در ویندوز از شما خواستیم عبارتی خاص را در کادر جستجو وارد کنید سپس از نتایج به‌دست آمده روی گزینه موردنظر کلیک کنید. انجام این کار موجب می‌شود نیازی به طی کردن مراحل طولانی و منوهای تو در تو برای دسترسی به یک نرم‌افزار یا فایل وجود نداشته باشد.

 

ـ برای استفاده از ابزار جستجو تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به منوی استارت و تایپ چند حرف یا کلمه کلیدی از نرم‌افزار یا اطلاعات درخواستی خود در کادر جستجوست. به‌عنوان مثال با تایپ عبارت time می‌توانید به بخش‌هایی همچون بخش تنظیم ساعت و تاریخ در ویندوز دسترسی داشته باشید.

5.راه دسترسی کاربران ایرانی به WINDOWS STORE در ویندوز ۸

شما می توانید از طریق Windows Store در ویندوز ۸ اپلیکیشن های مختلفی را دانلود و نصب کنید. اما امکان استفاده از ویندوز استور برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

 

نحوه استفاده از Windows Store در ویندوز ۸

 

ویندوز ۸, Windows Store, اپلیکیشن ویندوز 8

 

روش اول:

برای استفاده از امکانات ویندوز استور در ویندوز ۸ مراحل زیر را دنبال کنید:

# از طریق کنترل پنل وارد قسمت Internet Options شوید.
# به زبانه Connections بروید و سپس گزینه LAN Settings را انتخاب کنید.
# در قسمت P-roxy Server تیک گزینه Use a P-roxy را بزنید و سپس روی گزینه Advanced کلیک کنید.
# در مرحله بعد تیک گزینه use the same p-r-o-x-y server for all protocols را بزنید.
# در آخر IP و Port و.پی.ان را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

 

توجه  داشته باشید که بعد از انجام این مراحل باید به اکانت مایکروسافت هم متصل شوید. سپس به Start Screen بروید و بر روی کاشی Store کلیک کرده و نام کاربری و رمز عبور و.پی.ان را وارد کنید.

 

روش دوم:
Region را روی United States تنظیم کنید و سپس با و.پی.ان به اینترنت متصل شوید.

6. ۷ ویژگی مخفی در ویندوز ۸٫۱


مایکروسافت در ماه گذشته ویندوز ۸٫۱ را راهی بازار کرد که این برنامه شامل یک سری از اصلاحات و بهبود عملکرد می‌باشد، از جمله یک صفحه نمایش قابل تنظیم تر، جستجوی بهبود یافته تر و طیف وسیعی از برنامه‌ها و خدمات جدید. در اینجا برخی از بهترین ویژگی های مخفی شده در سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ را با هم بررسی می‌کنیم.

 

نمی‌توان با قطعیت گفت که نسخه ۸٫۱، نظر مخالفان ویندوز ۸ را نسبت به این سیستم‌عامل، بر خواهد گرداند؛ اما باید توصیه کنیم که اگر شما هم جزو این افراد هستید، با نصب ویندوز ۸٫۱، شانسی دوباره به مایکروسافت دهید.

 

تغییراتی کلیدی همچون، تصاویر پس زمینه واحد، به بوت شدن مستقیم به دسکتاپ، جستجوی عمیق، اپلیکیشن امکاناتی هستند که کار با این سیستم‌عامل را، لذت‌بخش تر از گذشته می‌کنند.

 

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 

۱-شروع از دکمه استارت:
شما ممکن است برای پیدا کردن برنامه مورد تیاز خود در صفحه شروع ویندوز ۸٫۱ بسیاری مشکل داشته باشید. زیرا مقدار زیادی کاشی بر روی صفحه نمایش وجود دارد..


با این حال ۱ راه برای آسان تر کردن کار کاربران وجود دارد::
بر روی  نوار وظیفه دسکتاپ راست کلیک کنید و”Properties” را انتخاب کنید و سپس بر روی زبانه Navigation کلیک کنید و حالا می‌توانید ببینید که تمامی کاشی‌ها به صورت لیستی از برنامه‌ها در می‌آیند و کار شما را بسیار راحت تر می‌کنند.

 

۲-بوت کردن از صفحه دسکتاپ
در حال حاضر ویندوز ۸٫۱  به شما این خدمت را ارائه می‌دهد که با گزینه‌ای  به طور  مستقیم به دسکتاپ بروید. زمانی که  شما وارد می‌شوید در دسکتاپ و بر روی نوار وظیفه راست کلیک کنید و “Properties” را انتخاب کنید، سپس بر Navigation و گزینه When I sign in or close all apps on a screen, go to the desktop.
از حالا به بعد، زمانی که شما به ویندوز وارد شوید، شما مستقیماً  وارد دسکتاپ می‌شوید.

 

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 

۳-استفاده از اینترنت اکسپلور ۱۱ در تب های مختلف:
یکی از ویژگی های بهتر شناخته شده از ویندوز ۸  ضربه محکم و ناگهانی است که اجازه می‌دهد تا شما به اجرای دو برنامه های جانبی در کنار هم بپردازید.
با ویندوز ۸٫۱ شما همچنین می‌توانید دو نمونه از IE11 در چند پنجره اجرا کنید.


با این حال، اگر قسمت یک نمونه از IE11  را باز کنید و سپس پنجره دوم را بخواهید باز کنید،پنجره دوم باز نمی‌شود. شما باید برای باز کردن چند زبانه در یک پنجره، بر روی یکی از زبانه‌ها راست کلیک کنید و  سپس Open tab in new window را انتخاب کنید. متاسفانه فعلا برای سایر برنامه‌ها شما قابلیت استفاده همزمان را ندارید.

 

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 

۴-خاموش کردن از طریق دکمه استارت:
دکمه استارت باز هم به ویندوز باز گشته است ولی هنوز هم از منوی استارت خبری نیست.
این به آن معنا است که شما به روش خاصی برای خاموش کردن لپ تاپ و کامپیوتر خود نیاز دارید.
با راست کلیک بر روی دکمه استارت برای شما مجموعه‌ای از منوها را نمایش می‌دهد. از جمله: توابعی برای دیسک مدیریت و فرماندهی ابزار فوری.
در ویندوز ۸٫۱ شما گزینه های Shut Down و Restart و Sleep و Sign Out را مشاهده می‌کنید.

 

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 

۵-ساعت آرام:
 در ویندوز ۸، مایکروسافت شبکه بین دسکتاپ و ویژگی های تلفن همراه را بهینه سازی کرد. یکی از این ویژگی های تلفن همراه اطلاعیه برنامه‌ها است، که هنگامی که شما پیغامی را دریافت می‌کند صدای یک موسیقی می‌آید.

 

این می‌تواند در طول روز می‌تواند مفید باشد، اما از طرف دیگر هم می‌تواند آزار دهنده باشد به خصوص در هنگام شب اگر پیغامی برای شما بیاید باعث آزار و اذیت کاربر می‌شود.

 

ویندوز ۸٫۱ اقدام به افزودن ویژگی جدیدی کرده است که در آن شما می‌توانید لپ تاپ خود را برای ساعت خاصی تنظیم کنید تا صدای پیغام شما را آزار ندهد (بی صدا باشد)

 

برای دسترسی به این تنظیمات شما باید به قسمت Settings بروید و سپس بر روی Change PC Settings کلیک کنید و از گزینه‌ها Search and apps را کلیک کنید و سپس بر روی Notifications کلیک کنید.

 

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 

۶-خواندن و نمایش در اینترنت اکسپلورر ۱۱:
شما می‌توانید به‌راحتی متن‌ها را به‌صورت افقی یا عمودی بخوانید و تنها کاری که باید بکنید این است که بر روی آیکون open-book در سمت راست address bar کلیک کنید تا حالت های قرارگیری متون و نمایش و خواندن را تغییر دهید.


البته ۱ موضوع دیگر هم وجود دارد:
ویندوز هشت ممیز یک دهم به‌صورت پیش‌فرض با نسخه جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر عرضه می‌شود. اینترنت اکسپلورر پس از عرضه نسخه ۹ روند بهبودی خوبی داشته است و نسخه ۱۱ هم از این قائله مستثنا نیست؛ اما ظاهراً مشکلی در این نسخه وجود دارد که باعث به هم ریختگی جستجوهای کاربران در گوگل می‌شود.

 

در واقع پس از اینکه از طریق وب سایت گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، دستگاه تقطیر صفحه به هم می‌ریزد و این نشان از عدم سازگاری این نسخه با وب سایت گوگل دارد. به نظر می‌رسد که مایکروسافت باید هرچه سریع تر برای این مشکل راه‌حلی پیداکرده و در قالب یک Hot Fix به کاربران ارائه دهد چون در غیر این صورت و یا طولانی شدن پروسه حل این مشکل، ضربه سختی خواهد خورد.

 

برای حل این مشکل کاربران باید کلیدهای ترکیبی Alt + X را بفشارند و سپس گزینه Use Microsoft compatibility lists را غیر فعال کنند تا مشکل به صورت موقت برطرف شود.

7.کیبرد کامپیوترتان را بدون دخالت هیچ نرم افزاری قفل کنید !

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

امروز قصد دارم برای شما کاربران یکی از ترفندهای جالب در ویندوز را درج کنم.شاید شما به دلایل عجیب و غریبی بخواهید کلیدهای کیبرد کامپیوترتان را از کار بیندازید و در اصطلاح کیبرد کامپیوترتان را قفل (لاک) نمایید.طبق آموزشی که امروز به شما می دهم برای انجام این کار هیچ نرم افزاری را نیاز ندارید چرا که این کار ؛ جزو یکی از ترفندهای جالب پنهان در ویندوز است.حال برویم سراغ آموزش !

 

برای این کار شما بایستی به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.حال کلید Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید. ( در تصویر زیر مشخص کرده ام )

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

 

حال برای شما پنجره ای به نمایش در می آید که از شما سوال می پرسد تا اقدام به قفل کردن کیبرد کامپیوتر شما کند.پس از باز شدن این پنجره ؛ روی دکمه  Yes  کلیک کنید.حال دیگر هیچ کدام از کلید های کیبرد شما فعال نیستند ! امتحان فرمایید

 

کی برد کامپیوتر, ترفندهای جالب ویندوز

 

اگر پیش خودتان تصور می کنید که حالا برای باز کردن مجدد دکمه های کیبرد از حالت قفل به حالت اولیه و فعال چه باید کرد ؟! باید بگویم که کافیست دوباره کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت ۸ تا ۹ ثانیه نگه دارید !

 

۷-حالت آزاد بودن دست‌ها:
یکی از جالب‌ترین ویژگی های ویندوز ۸٫۱ این است که شما ممکن است در حال درست کردن غذا و کیک باشید و  از روی دستور العمل بخواهید درست کنید.
ویندوز ۸٫۱ به شما کمک می‌کند تا دست خود را مقابل وب تکان دهید تا بتوانید صفحات را جا به جا کنید.

 

مایکروسافت, ویندوز ۸٫۱, آموزش کامپیوتر

 

حال بهتر است یک مرور کوچک بر روی کلیه ویژگی های ویندوز ۸٫۱ داشته باشیم:
-طراحی جدید در حالت مترو.

 

-boot شدن سریع‌تر در windows8.1


-windows 8.1 اولین سیستم‌عامل جهان با پشتیبانی از API پرینتر های ۳D


-ارائه برنامه‌های رسمی facebook.flipboard
استیو بالمر: ۲ تا ۳ میلیون برنامه در راه windows 8


-تصاویر پس زمینه نیز متحرک شده‌اند.
windows 8.1 محیطی کاملاً زنده


-Windows 8.1 از طریق دوربین دستگاه حرکات را شناسایی می‌کند
برای ورق زدن یا عوض کردن صفحات دیگر نیازی به لمس نیست


-بیش از چند برنامه همزمان در windows 8.1 کار می‌کند.
در این حالت تمامیت برنامه‌ها به‌کار خود ادامه می‌دهند


-ویژوال استودیو ۲۰۱۳
یک نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل عملکرد نرم‌افزارها
توسعه‌دهندگان به خوبی قادر خواهند بود تا بازده نرم‌افزار خود را تحت کنترل گرفته و نقاط ضعف آن را مرتفع کنند
می‌توانند متوجه شوند که نرم‌افزار چقدر در مصرف باتری خوب یا بد عمل می‌کند
ین ابزار حتی به شما می‌گوید که نرم‌افزار تولیدی‌تان چقدر زمان نیاز دارد تا در ابزارهای مختلف از تبلت تا PC اجرا شود.
Visual Studio 2013 دارای ابزارهای تازه‌ای برای ایراد یابی و اِشکال‌زدایی کردن نرم‌افزار است
Visual Studio 2013 قادر خواهید بود تا پروژه‌های بسیار بزرگ تری را مدیرت کنید.
توسعه‌دهندگان در کنفرانس بسیار هیجان‌زده شده‌اند. این یک برنامه فوق العادس!
Visual Studio 2013 با پلتفرم Azure نیز به خوبی ارتباط برقرار می‌کند.


-پشتیبانی از Web GL و MPEG در ویندوز ۸ اضافه شده است.
اینترنت اکسپلورر ۱۱ به‌صورت طبیعی از Web GL پشتیبانی می‌کند


-فروشگاه windows از نو طراحی‌شده
هدف آن است تا نرم‌افزارهای خوب و کاربردی به‌راحتی یافت شوند.
اپلیکیشن ها به‌صورت خودکار بروز می‌شوند دیگر نیازی نیست به‌صورت دستی آنها را بروز کنید
نرم‌افزارها رتبه‌بندی شده و براساس رتبه نمایش داده می‌شوند
مثلاً می‌توانید بااطلاع از اپ هایی که دوستانتان دانلود کردند شما هم آن اپ را دانلود کنید همانند کاری که فیس بوک انجام داده
اسکرین شات های بزرگ‌تر از نرم‌افزارها


-نوآوری خود در DirectX … ا Tiled Resource
شما هرگز نمی‌توانید چنین قابلیتی را در Mac.android.ios متصور شوید
این تنها ویندوز است که قادر است چنین قابلیتی داشته باشد
بهترین بازی های رایانه‌ای برای ویندوز ارائه می‌شوند
ویندوز می‌تواند رزولوشن خود را باهر نمایشگری تطبیق دهد
در ویندوز ۸٫۱ توسعه‌دهندگان قادر به تولید بازی‌ها با جزئیات بسیار بالا خواهند بود
آنها قادر خواهند بود تا بهره بهتری از واحد پردازش نگاشتاری یا GPU ببرند
مایکروسافت این قابلیت را Tiled Resource می‌نامد.


-به تمامیه شرکت‌کنندگان یک surface Pro داده می‌شود.
این هدیه‌ای از طرف مایکروسافت و اینتل است.
طراحی جدید xbox music
ارائه ۵۰۰۰۰API برای توسعه‌دهندگان و…

منبع>بیتوته

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قالب سایت چطوریه؟
    سایت ما را در چه حدی میدانید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 479
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 454
  • بازدید ماه : 1,437
  • بازدید سال : 11,552
  • بازدید کلی : 102,483
  • منوی ویژه